11/12/2015

Drugie webinarium i zajęcia dla starszaków

Cel na ten rok? Oksymorony.
Działam, by usłyszeć słowa niemożliwe, wzajemnie się wykluczające: "fajna praca domowa", "poproszę o klasówkę", etc. Niemożliwe?

Wszystko zależy od tego, czy nauczyciel wczuje się w ucznia. Banał, wiem. I nie zawsze można odpuścić sprawdzian czy nudniejsze zadania z zeszytu ćwiczeń. Można za to przeplatać je projektami, zadaniami z fantazją i technologią.

W tym tygodniu z okazji drugiego webinarium w ramach projektu Erasmus Plus zajęłam się pracą zdalną, przygotowawszy zajęcia z użyciem technologii. Hitem okazał się Kahoot!, który gimnazjaliści i licealiści pokochali, a że pierwszy, testowy tablet już do nas jedzie, tylko czekać, kiedy pokochają go młodsi słuchacze. Już wkrótce relacja z zajęć ICT w naszej szkole językowej.

Relacja z drugiego webinarium również już niedługo na blogu, stronie i kanale YT


11/05/2015

Wind indicators, czyli pracujemy z Our World

 W tym roku rozpoczęliśmy pracę z książkami National Geographic - seria Our World. Cóż mogę napisać z perspektywy lektora - jest cudownie! Piękne ilustracje, interesujące teksty, wysoki poziom, intuicyjność, komunikacja i projekty.
Klasa piąta przez cały pierwszy unit uczyła się o pogodzie i ekstremalnych warunkach klimatycznych. Na koniec zrealizowaliśmy projekt polegający na zbudowaniu "wind indicator", czyli przyrządu do pomiaru prędkości wiatru.

Szkoda tylko, że wiatru zabrakło... A niby jesień ;)








Habitats and skin covering, czyli o przystosowaniu zwierząt do życia w różnych warunkach z klasą trzecią

Uwielbiam uczyć przyrody, a najbardziej lubię zagadnienia z biologii i geografii, więc zawsze zaczynam od tego rok szkolny.

Tym razem rozpoczęłam z klasą trzecią. W moich trzech grupach zajęliśmy się tematem przystosowania zwierząt do życia w różnych środowiskach życia.

Pracę oparliśmy o podręcznik do przyrody (!!) po angielsku. Było mnóstwo nowego słownictwa:

a habitat, in water, in the air, on the ground, a pond, a lake, an ocean, a stable,
a rabbit, a hawk, a snake, a jaguar, a hen, a camel, a whale, a lizard
fur, feathers, scales, a skin covering




 Po dniu poświęconym teorii zajęliśmy się praktyką. Uczniowie w zespołach podzielili się pracą i przynieśli na zajęcia gotowe materiały do stworzenia wspólnych plakatów. Teraz ich dzieła zdobią i edukują na szkolnym korytarzu :) Dla trzecioklasistów to naprawdę COŚ!



11/04/2015

Newsletter nr 1


 Witamy na naszym blogu!
Jak Państwo zobaczą przeglądając poprzednie wpisy, są tu różne pomysły na nasze zajęcia inne niż wszystkie. Tu również będziemy umieszczać informacje o tym, co się dzieje i co nadchodzi w naszej szkole językowej.

Minął czas rekrutacji, grafik ustalony, większość grup zapełniona. Ruszamy do działania! Nasi Lektorzy już pracują metodą CLIL, czyli zaczynamy projekty międzyprzedmiotowe. I tak w piątej klasie szykują się pomiary prędkości wiatru. W szóstej będzie o historii i geografii, a trzecia dziś uczyła się o środowisku życia niektórych zwierząt. A to dopiero początek!

Zapraszamy do wypożyczania lektur. Można je przejrzeć i zarezerwować w dziale MEDIOTEKA, dostępnym na LangLionie lub osobiście wybrać w czasie przerwy. Przypominamy też o Fiszkotece. Aby założyć Państwu konto potrzebujemy informację mailową, żeby nie było tak, że bez Państwa zgody wykorzystujemy adres mailowy.

W Rainbow English mamy w tym roku 6 lektorów angielskiego. Do starego zespołu (Julia Budzowska, Ewelina Stus, Anna Wiśniewska i Anna Schwarz) dołączyły Anna Sukiennik oraz Natalia Brzozowska. Będzie można się z nimi spotkać przy okazji następnych konsultacji w szkole czyli 1 grudnia. Zapraszamy wtedy na drugie piętro!

Do zespołu dołączyły również p. Agnieszka Kicińska (j. niemiecki) oraz p. Aneta Unisławska (j.francuski). Działają prężnie, a że nadal są pojedyncze miejsca w ich grupach, a nasi Słuchacze wspominają na angielskim, że chętnie zaczęliby naukę drugiego języka, oto oferta jesienna. Ubrania potaniały w środku sezonu, więc i u nas obniżka aż o 20%*. Zainteresowanych zapraszam do kontaktu! julia.budzowska@gmail.com






*Cena zostanie skalkulowana na podstawie faktycznej liczby zajęć, jakie pozostały do realizacji.